Brand Gap – recenze knihy o brandingu

KATEGORIE / knihy, marketing, recenze Honza Kotlář Březen 27, 2015

Konečně jsem si našel chvilku a přečetl vychvalovanou knížku Brand Gap od Martyho Neumeiera.

Co mi dala? A co může dát vám nebo vaší firmě? Popravdě řečeno celkem dost.

Brand Gap X Branding

Všude se píše o knize, která řeší překlenutí propasti - gapu – mezi kreativním a exekutivním oddělením společnosti. Skočil jsem na špek a doufal, že se dozvím více. Tuhle mezeru v praxi totiž přeskakuji každý druhý den. Čekal jsem taktiky, jak vyzrát na vedoucí složky, jak nenápadně vtlačit mou ideu do jejich hlav a objevit se v prezentacích, které by byly jinak předvídatelné a suché jako rohlík, zapomenutý v rohu chlebníku.

Ve skutečnosti jsem se o gapu moc nedozvěděl. Knížka se vyvrbila jako malý, komplexní slabikář brandingu. V praxi tak může být přínosem opravdu každému, kdo má co dělat se značkou.

Máte značku nebo makáte pro někoho, kdo ji má? Utíkejte do knihkupectví.

Info v krychli

Ve velmi krátkých a zjednodušených kapitolách najdeme kupu klasických i nových výroků o značkách. Tak třeba:

„Není to o tom, co říkáme my (značka). Je to o tom, co říkají oni (zákazníci).“

Tohle je prostě potřeba pochopit. Zákazníci se dnes díky moderním technologiím zapojují do dění okolo značek více, než kdy dříve. Prakticky neustále. Vytváření podnětů pro jejich vyjadřování je klíčové.

„Branding je spojování dobré strategie s dobrou kreativou.“

Je dobré, když tyhle dvě věci fungují společně. Špatná strategie s dobrou kreativou vypadá fajn, ale krachuje. Dobrá strategie se špatnou kreativou zase nikoho nezaujme. Je fajn si tohle uvědomit.

„Inovujte. Kreativně. Na základě odpovídajících, vhodně zvolených výzkumů.“

Každou aktivitu je vhodné nejdříve prozkoumat. Hlavně pokud má jít investice do vysokých čísel. Některé metody výzkumu jsou dlouhodobě přeceňovány. V knize se dočtete logického názoru na to, které to jsou a proč.

Rezymé

Pro lidi z oboru slouží Brand Gap spíše jako rekapitulátor všeho okolo značky, brandingu. Reklamou nedotčeným osůbkám může způsobit pár děr do hlavy. Rozhodně ale nevezme moc času. I když se tváří relativně obsáhle, velká písmenka pomáhají záměru autora – potřebný čas k přečtení = jeden delší business let letadlem / jízda RegioJetem.

Za sebe hodnotím jako dobrý, kvůli obsahové mystifikaci dávám 3,5∗ / 5∗

Líbilo se? Sdílejte!
FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *